MTB po Jesenické Magistrále 2021 on-line

Po zrušeném loňském ročníku jsme se rozhodli nečekat, jak se vyvine situace a připravili jsme tradiční závod MTB po Jesenické Magistrále „on-line“.

Každý, kdo si chce závod objet, tak může jednoduše učinit v době od sedmé hodiny 15.5. do 24 hodin 25.5. V propozicích si nastudujete, jakou trasu jedete, a tu si jednoduše zajedete, kdy vám to bude vyhovovat. Klidně i vícekrát. V kategorii „Šneček“ si stačí změřit čas. Závodníci „Šneka“ si musí trať objet se záznamovým zařízením – telefonem, hodinkami…
Po dojetí závodu se na této stránce https://forms.gle/CdrLukoSKzvS4PF78 zaregistrujete, vyplníte čas závodu. Pak odešlete printscreen ze záznamu, kde bude viditelný čas a trasa, na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

ZÁVOD NENÍ URČEN PRO ELEKTROKOLA!

Popis trasy 1,5km - značeno červeným fáborkem
Start pro závodníky „Šnečka“ je na asfaltovém okruhu nad chatou u první lampy. Po startu směrem nahoru dojedete k horní bráně, zde se vydáte bránou doprava, ven z areálu, kolem altánku. Pojedete pořád rovně, z asfaltového okruhu sjedete do terénu a pokračujete cca 100 m sadem. Zde se trasa stáčí doprava kolem lampy a táhne se dlouhým obloukem k dolnímu lesíku. Tudy až pod elektrické vedení. Pod dráty zahněte doleva a pojedete pod vedením až téměř k rokli. Do rokle se vjede prvním prudkým vjezdem nebo o pár metrů vlevo mírnějším klesáním. Zhoupnete se Roklí a vyjedete na kopeček, tady se trasa mírně točí za pravou rukou a přes další houpačku vyjedete nad saunou. Souběžná cesta vás dovede rovnou zpět do Flemdy. Po vjezdu na kostky se na křížení dáte doprava v původním směru od startu a vyjedete na kopeček k horní bráně. Zde je průjezd do dalšího kola nebo cíl.

Trasa MTB 15

Popis trasy 5,5km - značeno modrým fáborkem
Start pro závodníky „Šneka“ je vedle chaty. Vystartujete nahoru do kopce, do horní brány, kterou projedete rovně a pokračujete rovně po asfaltu a dále do terénu. Tady se po cca 100 m stočíte kolem lampy táhlým pravým obloukem až dolnímu lesíku. Dojedete až pod el. vedení a vydáte se doleva. Cca 10 m před výjezdem z lesa odbočíte znovu vlevo na „kořeny“. Po nich projedete celý lesík okrajem lesa. Na konci odbočíte vlevo a pojedete kolem bikrosové trati k tenisovému kurtu. Tato stezka vás vyvede z les na louku a po výjezdu z lesa se vydáte rovně do kopce. Až zdoláte drsnou mez, můžete si oddechnout a zahnout doleva. Po louce vyjedete na horší asfaltovou cestu doprava, která vás dovede až na nejvyšší bod trati k vysílači. Ten objedete zprava po louce a budete pokračovat podél ohradníku až jejích křížení kde opět zatočíte doprava. Odtud vás čeká jízda cca 400 m dlouhá jízda podél remízku. U značky zahnete mírně vpravo, do táhlého kopce. Zešikma přejedete přes kopec k místní vodárně. Tuto, stejně jako vysílač, objedete zprava a obkroužíte. Od ní dál rovně přes louku a objet první remízek zprava a hned další zleva. Tady jste na poslední louce před ohradníkem a vydáte se doleva dolů a louka se zde točí doprava kolem velkého stromu a pak budete křížit 3 meze. Za tou poslední, nad lesní chaloupkou projedete na louku, která klesá k potoku, přes který je betonový mostek, zde, prosím, velice opatrně. Za mostkem opět nahoru na protější svah projetou kolejí. Na tomto svahu objedete menší hájek před rodinnými domky a sjedete zpět k potoku. Zpět, kdo si troufá, může přes brod, a kdo ne, tak opět přes betonový mostek. Přednost má ten, kdo jede z prvního kopce. Za brodem vystoupáte na kopeček, opět vyjetou kolejí a stočíte se do lesního průjezdu doleva. Pak se trasa točí doprava a pěšina vás dovede nad rokli. Zde projedete první houpačku na druhou louku a po klopené zatáčce se vrátíte k rokli. Tu projedete až nahoru na kopeček. Odtud už se cesta točí mírně vpravo směrem zpět ke Flemdě. Po vjezdu na kostky se na křížení dáte doprava v původním směru od startu a vyjedete na kopeček k horní bráně. Zde je průjezd do dalšího kola nebo cíl.